Sunday 5 June 2011

luahan hati seorang hamba~jawapan yang sentiasa ada

bismillahirrahmanirrahim..
buat kali ini,,, peluang ini ingin dikongsikan luahan hati seorang hamba Allah,,, 
semoga kita mendapat sesuatu daripada perkongsian ini...fikir-fikirkanlah temanku..


HonEstly..saya sElalu mErasakan bahawa saya ni bEruntung..


bEruntung kErana cEpat atau lambat, saya pasti bErtemu jawapan
 pada sEtiap pErsoalan saya ..


kadang-kadang dalam kEadaan yang saya tak pErnah jangka..


di saat saya mErasa pahitnya ujian..tuhan akan singkapkan 
kEmanisan ujian itu dihujungnya..


di saat saya rasakan sEperti tidak kuat untuk mEnggenggam iman..
tuhan mEnyEntuh hati saya dEngan ayat-ayatNya..


di saat saya sEperti mahu tErleka dEngan dunia..tuhan hadirkan
 mEreka yang mEmbawa saya pada cintaNya..


indahnya takdir tuhan buat saya..


walaupun saya selalu lupakan DIA..


sEjak kebelakangan ni..saya sEperti selalu mahu menyalahkan diri..


tErasa MALU mEngingatkan kEbodohan diri sEndiri..


dan..tadi untuk entah yang kE berapa kalinya..


tuhan masih mEmberikan saya jawapan..


ayat pErtama yang saya baca..mEresap jauh ke dalam hati..


"wahai diriku! janganlah engkau bErputus asa dari kEsalahan 
walaupun bEsar, kErana dosa-dosa bEsar itu sEbenarnya kecil
 jika dibandingkan dEngan kEampunan Allah.."



ya tuhan..bEtapa bEsarnya kasih sayangMu buat diri ini..  

                      









No comments:

Post a Comment

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang